Guldklimparna är de som inte ser...

Idag har varit en liten jobbig dag. Saknat mina små guldfjädrar i mitt guldstoffmoln som brukade omge mig varje dag för en tid sedan. Andra brukar kalla dem guldklimparna i sitt liv, jag kallar dem för mina guldfjädrar. Guldklimpar ligger ju bara på marken orörliga, stumma och tråkiga. Är man en fjäder är man lätt, flygande och mer tillgänglig, än när man ligger orörlig på marken.

Anledning till att jag saknar mina små guldfjädrar är att jag insett att jag inte har några guldfjädrar där jag är just nu. Här finns bara orörliga guldklimpar på marken som aldrig ger någon respons. Här känner man sig bra ensam, ensam i en värld omringad av massa oseende guldklimpar. Här finns inget guldstoff som förgyller vardagen med sin närvaro. Här är man bara osedd. Eller så låtsas guldklimparna att vara oseende så att de slipper hantera och lyssna. 

Saknar mitt guldstoffmoln...och nu är det utspritt över hela Sverige...  

Kommentarer
Postat av: Evert Taube

välkommen in i bloggandets värld till att börja med=) Fjädrar är lika lätta och rörliga som molnen... Med tanken kommer de finnas hos dig och de är aldrig mer en ett telefonsamtal eller en tanke bort.. Det kan vara bra att minnas ibland=)Ta hand om dig och Grattis på födelsedagen! En evighet försent, jag vet!!!!=( Men jag å datum e ingen bra kombination är jag rädd!!!! Kram på dig ifrån mig, katterna(som jag aldrig ser för de jagar möss hela nätterna och dagarna... jag plockar inälvor varje dag)och resterande av min familj!

2008-06-25 @ 21:34:39
URL: http://harkorhorn.blogg.se/
Postat av: Arnold

Evert, du är lika vis som du är sexig i din vita hatt! Tyvärr så är jag nödgad att påpeka att det är ABSOLUT FÖRBJUDET att sitta och vara emo över tiderna som varit! Åtminstone tror jag det är det... är det nån som har papper och penna? Nå, hur som haver, så är det bättre att blicka FRAMMÅT, bortom brunnen, och se det som ligger inte allt för långt i framtiden. Nämligen BANKEN! och Stockholm!

2008-06-26 @ 21:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0